معلم ماکویی

آموزش ابتدایی تخصص ماست

معلم ماکویی

آموزش ابتدایی تخصص ماست

معلم ماکویی

وبلاگ آموزشی - علمی - مدیریتی

چهار عامل مهم در تست زدن

دوشنبه, ۸ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۲۹ ق.ظ


چهار عامل مهم در تست زدن

هنگام تست زدن به چهار اصل مهم دقت کنید: بررسی اجمالی، زمان، سرعت و دقت

1. بررسی اجمالی: سؤال‌ها را به طور اجمالی بررسی کنید. راهنمایی‌ها را به‌دقت بخوانید و متوجه تعداد و نوع سؤال‌ها باشید و وقت خود را طبق ارزش سؤال زمان‌بندی کنید.

2. زمان: زمان یکی از عواملی است که قبل از تست زدن و پاسخ‌گویی به آزمون‌های تستی باید مدنظر باشد. سعی کنید وقت خود را با توجه به ارزش سؤال زمان‌بندی کنید. بسیار مهم است که مدت‌زمانی که برای پاسخ‌گویی هر سؤال در نظر می‌گیرید با مدت‌زمانی که برای پاسخ‌گویی آن سؤال تعیین شده هماهنگ باشد. خوب است برای ایجاد این هماهنگی در منزل شرایطی شبیه به آزمون سراسری به وجود بیاورید و به تعدادی سؤال با زمانی مشخص پاسخ دهید.

3. سرعت عمل: سرعت عمل عامل دیگر است که در آزمون‌های تستی اهمیت دارد. معمولاً کسانی که تمرکز بیش‌تری دارند و مطالب را خوب خوانده‌اند در پاسخ‌گویی حضور ذهن دارند و با سرعت عمل بیش‌تری پیش می‌روند. برای این‌که در تست زدن سرعت عمل داشته باشید، تمرین کنید.

4. دقت: عامل مهم دیگر در تست زدن دقت است. در پاسخ به سؤال‌های چهارگزینه‌ای باید دقت کنید خانه را اشتباه پر نکنید. هم‌چنین سؤال و جواب‌ها را با دقت بخوانید. نکات ریزی در سؤال‌های چهارگزینه‌ای است که ممکن است خواننده را دچار اشتباه کند که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

- سؤال‌هایی که آخر آن‌ها با کلمه‌ی ”می‌شود” و ”نمی‌شود” ختم می‌شود. ممکن است داوطلبی که دقیق سؤال را نمی‌خواند این کلمات را اشتباه ببیند و درنتیجه گزینه را اشتباه انتخاب کند.

- در آزمون‌های چهارگزینه‌ای معمولاً چهار گزینه شباهت زیادی به هم دارند و ممکن است داوطلب با خواندن اولین گزینه آن را صحیح بداند و از خواندن سه گزینه‌ی دیگر خودداری کند. توجه داشته باشید که چهارگزینه را حتماً بخوانید و با مقایسه‌ی آن‌ها صحیح‌ترین را انتخاب کنید.

- در سؤال‌های جورکردنی به‌تدریج که موارد را با هم جور می‌کنید آن‌ها را حذف کنید. در این صورت پاسخ‌ها کم‌تر خواهد شد و احتمال کاربرد مجدد آن‌ها کاهش خواهد یافت.

- موقع حدس زدن معمولاً اولین حدس شما درست است؛ بنابراین زیاد وسواس به خرج ندهید تا جواب را عوض کنید، مگر در مواقعی که مطمئن هستید.

- پاسخ‌هایی را که می‌دانید غلط است کنار بگذارید و بدین طریق تعداد پاسخ‌ها را محدود کنید تا احتمال پیدا کردن پاسخ صحیح بیش‌تر شود.

- در نهایت پاسخ‌ها را مرور کنید اما سعی در عوض کردن پاسخ‌ها نداشته باشید.

- سؤال‌هایی را که احساس می‌کنید اشتباه پاسخ داده‌اید، یک بار دیگر بررسی کنید. به عقب برگردید و دوباره بادقت بیش‌تری مطالب مربوط به آن را بخوانید تا اشکال برطرف شود.


  • مرتضی دادگر اصل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی