تکنیک برتر 11
تکنیک 11: نقشه بکشید -(DRAW THE MAP)معلمان اغلب فراموش میکنند از محیط فیزیکی برای پشتیبانی اهداف درس استفاده کنند. معلمان اکثر اوقات دانشآموزان را در مکانهایی روبه روی هم مینشانند، طوری که بتوانند بیشتر با هم تعامل داشته باشند و چیدمانی شبیه به این را در کل سال تغییر نمیدهند. در این صورت اگر معلم بخواهد دانشآموزان فقط برای بخشی از درس تعامل داشته باشند چه باید بکند؟ لیماو تصدیق میکند که تمایل شخصی او چیدن کلاس به صورت ردیفهای دوتایی است، چونکه بدین صورت کلاس مرتب و منظم است و دانشآموزان را به توجه بیشتر به تخته و معلم سوق میدهد. سپس اگر معلم بخواهد که دانشآموزان مستقیمتر رابطه برقرار کنند، میتواند از دانشآموزان بخواهد گوینده را تعقیب کنند (نگاه کردن به شخصی که صحبت میکند) یا دانشآموزان را وا دارد تا میزها را به سرعت به شکل دیگری جابهجا کنند. بنابراین، ردیفهای دوتایی به معلم اجازه میدهد تا در کلاس راحتتر جابهجا شود. از طرف دیگر، آنچه دانشآموزان انجام خواهند داد لیست شود.
- ۹۳/۱۰/۰۹