نکات مهم برای قبولی در آزمون تیز هوشان2
قانون دوم: برنامهریزی
دانشآموزی که موفق میشود، کارهای عجیب و غریب انجام نمیدهد، بلکه روشها را بهدرستی اجرا میکند و برای درس خواندن و مطالعهی درسهایش، برنامهریزی میکند. دانشآموزی که درسها را طبق برنامهی مشخصی مطالعه میکند نهتنها از درس خواندن خسته نمیشود، بلکه حس مسئولیتی در او ایجاد میشود که برنامهاش را بهدرستی اجرا کند و رفته رفته ساعت مطالعهی خود را افزایش میدهد. دانشآموز موفق عادت دارد ساعت مطالعهی هر درس را یادداشت کند و به افزایش یا کاهش آن اهمیت میدهد. با نوشتن برنامههایش، خودش را بهتر میشناسد و برای روزها و هفتههای بعدی، برنامهی قابل اجراتری برای مطالعهی درسها تنظیم میکند. دانشآموز موفق برنامههایش را هر روز در دفتر برنامهریزی مینویسد و در پایان هفته، ساعت مطالعهی خود را جمع میبندد و در پایان هر ماه، با جمع بستن ساعتهایی که درس خوانده است، به تعادل مطالعاتی خود پی میبرد و به همین سادگی، با پر کردن دفتر برنامهریزی، هم زیاد درس میخواند و هم خوب و متعادل.
در تکمیل دفتر برنامهریزی باید به نکات زیر توجه کرد:
1. نوشتن ساعت مطالعهی درسها به صورت روزانه
2. تکمیل جدول جمعبندی ماهانهی ساعتهای مطالعه
3. بررسی هفتگی و ماهانهی آن به همراه پدر و مادر و پشتیبان- ۹۳/۱۰/۰۹