معلم ماکویی

آموزش ابتدایی تخصص ماست

معلم ماکویی

آموزش ابتدایی تخصص ماست

معلم ماکویی

وبلاگ آموزشی - علمی - مدیریتی

تکنیک های برتر تدریس

دوشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۵۳ ق.ظ

تکنیکهای برتر، تکنیک‌هایی هستند که معلمان برتر برای تدریس در کلاس از آن‌ها استفاده می‌کنند. هر روز یک تکنیک برتر را مطالعه و به کار گیرید  به امید این‌که با استفاده از این تکنیک‌ها فرایند یادگیری دانش‌آموزان با پیشرفت همراه شود.

مقدمه- هنر تدریس و ابزارهایش 

چگونه تدریس کردن آن هم به نحو عالی را می‌توان آموخت. داگ لیماو   اقرار می‌کند که او خود یک «معلم قهرمان» نبود، اما او آن‌چه که معلمان قهرمان انجام می‌‌دهند را از طریق ساعت‌ها مشاهده‌ی کار معلمان بررسی کرده است. او بر روی مدارس دولتی، عمدتاً آن‌هایی که در شهر فعالیت می‌کنند، تمرکز می‌کند. لیماو با استفاده از کتاب آموزشی جیم کالینز (کسی که به بررسی آن‌چه شرکت‌های «خوب» را از شرکت‌های «عالی» متمایز می‌کند، پرداخت) به دنبال تکنیک‌های تدریسی می‌گشت که معلمان صرفاً خوب را از معلمان عالی متمایز کند. این کتاب مجموعه‌ای از آن تکنیک‌هاست و به معلمانی که تمایل دارند مهارتشان را بهبود بخشند به عنوان یک جعبه ابزار ارایه می‌گردد. لیماو با هدف فراهم ساختن راهنمایی دقیق‌تر برای معلمان درباره‌ی مهارت تدریسشان این کتاب را جمع‌آوری کرد و اکنون 49 تکنیک خاص تدریس را ارایه می‌دهد.

  • مرتضی دادگر اصل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی