معلم ماکویی

آموزش ابتدایی تخصص ماست

معلم ماکویی

آموزش ابتدایی تخصص ماست

معلم ماکویی

وبلاگ آموزشی - علمی - مدیریتی

تکنیک برتر 7

چهارشنبه, ۳ دی ۱۳۹۳، ۰۹:۳۸ ق.ظ

تکنیک 7: 4 ام -(4Ms) لازم است که اهداف مؤثر و مفیدی را طراحی کنید. بدین منظور، معیارهای زیر را برای تعیین مؤثر بودن هدف استفاده نمایید:

1. قابل کنترل (Manageable): یک هدف (درسی) مؤثر نیست اگر نتوانید آن را به عنوان یک درس مجزا تدریس کنید. البته شما می‌خواهید دانش‌آموزانتان به مهارت‌های وسیع‌تری تسلط یابند، اما این کار ممکن است نیازمند هفته‌ها وقت باشد، بنابراین لازم است که آن را به مراحلی تقسیم کنید تا دانش‌آموزان شما در هر دوره به یکی از آن‌ها تسلط یابند.

2.  سنجش‌پذیر (Measureable): اهداف (درسی) مؤثر، می‌توانند سنجیده شوند. این سنجش اغلب در پایان دوره با یک برگه‌ی خروج (یک فعالیت کوتاه یا سؤال کوتاه که دانش‌آموزان آن را کامل می‌کنند تا نشان دهند که مطالب را یاد گرفته‌اند) انجام می‌شود.

3.  در ابتدا در نظر گرفته شود (Made first): یک هدف (درسی) باید فعالیت‌هایی را که شما در آن درس استفاده می‌کنید هدایت کند نه این که بعد از انجام فعالیت‌ها به آن فکر شود.

4. مهم‌ترین (Most important): هدف (درس) را براساس آن‌چه که برای دانش‌آموزان در رسیدن به دانشگاه مهم‌ترین است، انتخاب نمایید. (اولویت قرار دادن اهداف درسی مهمتر)

  • مرتضی دادگر اصل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی