تکنیک برتر 12
قبل از پرداختن به تکنیک12 مروری کوتاه بر تکنیکهای فصل 2 خواهیم داشت:
فصل 2- برنامهریزیای که موفقیت تحصیلی را تضمین میکند.شش تکنیک زیر مربوط به برنامهریزیاند
( بخش مهم تدریس که قبل از ورود به کلاس انجام میدهید)
تکنیک 6: از آخر شروع کنید ( (BEGIN WITH THE END
تکنیک 7: 4 ام (4Ms)
تکنیک 8: اعلام کردن آن (POST IT)
تکنیک 9: کوتاهترین مسیر (SHORTEST PATH)
تکنیک 10: طرح دوگانه (DOUBLE PLAN)
تکنیک 11: نقشه بکشید (DRAW THE MAP)
فصل 3- طراحی و ارایهی درسهایتان
معلمان
قهرمان پیشرفتی عمدی را در درسهایشان برنامهریزی میکنند که مسئولیت توانایی
انجام کار تدریجاً از معلم به دانشآموز محول شود، بعضی وقتها این روش به عنوان "I/We/You" «من، ما، شما»
شناخته میشود. بعضی از مردم این روش را به عنوان آموزش مستقیم، تمرین هدایت شده و
تمرین مستقل میشناسند. بخش «من» درس، زمانی است که معلم اطلاعات را ارایه
میدهد یا یک روش را برنامهریزی میکند و دانشآموزان را از طریق مثالها مشایعت
میکند. بخش «ما» زمانی مطرح میشود که معلم از دانشآموزان میخواهد مثالها را
با اندکی کمک گرفتن کامل کنند. در بخش «شما» دانشآموزان فرصتهای مضاعفی را
برای انجام دادن تمرین به تنهایی دارند. آنچه چالش برانگیز است تصمیمگیری
در خصوص این است که چه موقع باید به سمت مرحلهی بعدی حرکت کرد. در بعضی کلاسها
دانشآموزان سر خود کار انجام میدهند قبل از اینکه آماده باشند و در بعضی دیگر
معلم تمام آنچه که توضیح داده شده را انجام میدهد بدون اینکه به دانشآموزان
فرصت تمرین کردن به طور مستقل را بدهد. در زیر چند تکنیک برای کمک به این روند
وجود دارد.
تکنیکهای من ) "I" Techniques)
تکنیک 12: قلاب (THE HOOK)- هر وقت که مناسب است از مقدمهای کوتاه و سرگرم کننده برای به وجد آوردن دانشآموزان در خصوص مطالب استفاده کنید. میتوانید از یک داستان، یک تمثیل، یا از یک وسیلهی کمک آموزشی (مثلاً از یک کره و یک چراغ قوه برای نشان دادن گردش زمین استفاده نمایید) و یا یک چالش (مثلاً این را به دانشآموزان بگویید "ببینید آیا میتوانید این سطر شکسپیر را به انگلیسی ساده ترجمه کنید!") و یا قلابهای دیگر استفاده کنید.
- ۹۳/۱۰/۱۰