معلم ماکویی

آموزش ابتدایی تخصص ماست

معلم ماکویی

آموزش ابتدایی تخصص ماست

معلم ماکویی

وبلاگ آموزشی - علمی - مدیریتی

نکات مهم برای قبولی در آزمون تیز هوشان7

چهارشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۴۶ ق.ظ

قانون هفتم: یادگیری تکنیک‌های آزمون دادن

فرض کن امروز جمعه است و آزمون داری؛ دو هفته تلاش کرده‌ای و درس‌های مدرسه‌ات را با دقت مطالعه کرده‌ای و با حل تمرین‌های تشریحی و تست، مطالب در ذهنت تثبیت شده‌اند و در دو روز باقی‌مانده تا آزمون، مهم‌ترین نکات را مرور کرده و اکنون آماده‌ای تا در آزمون شرکت کنی. سعی کن قبل از آزمون، احساست را در چند سطر بنویسی و با آرامش کامل از آموخته‌هایت در جواب دادن به تست‌ها استفاده کنی. آزمون شروع می‌شود و تو می‌دانی که باید در مدت‌زمان مشخصی به سؤال‌هایی که بلدی، پاسخ درست بدهی. از سؤال اول شروع کن و با دقت و تمرکز، تست‌ها را به ترتیب بخوان و در مرحله‌ی اول سعی کن بدون نگاه کردن به گزینه‌ها، جواب سؤال‌ها را پیدا کنی؛ ولی اگر نتوانستی به آن‌ها پاسخ بدهی، گزینه‌ها را بررسی کن و گزینه‌ی صحیح را از بین آن‌ها انتخاب کن. اگر نمی‌توانی به تستی پاسخ بدهی، یک علامت منها کنار آن سؤال بگذار و از جواب دادن به آن صرف نظر کن. در حل تست‌های ریاضی راه‌حل‌ها را به طور کامل بنویس تا اشتباه نکنی و در حل تست‌های علوم مطالبی را که یاد گرفته‌ای در ذهنت تجسم کن و به آن‌ها جواب بده. گزینه‌ی درست هر تست را با دقت در پاسخ‌برگ علامت بزن و آن را تحویل بده. سعی کن احساسی که بعد از آزمون داری در چند سطر بنویسی و با احساس قبل از آزمونت مقایسه کنی.

اگر دقت کنی در طول آزمون، کار عجیب و غریبی انجام ندادی، بلکه روش‌ها را به‌خوبی اجرا کردی و آموخته‌هایت را سر جلسه‌ی امتحان مدیریت کرده و به عبارت بهتر از تکنیک‌های آزمون دادن به‌درستی استفاده کردی. اگر این مراحل را با دقت اجرا کنی، مطمئن باش که نتیجه‌ی دلخواهت را از آزمون خواهی گرفت. به همین سادگی و با اجرای چند کار ساده و درست می‌توانی نتیجه‌های خوبی در آزمون‌های برنامه‌ای بگیری و برای آزمون تیزهوشان آماده شوی.

  • مرتضی دادگر اصل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی