معلم ماکویی

آموزش ابتدایی تخصص ماست

معلم ماکویی

آموزش ابتدایی تخصص ماست

معلم ماکویی

وبلاگ آموزشی - علمی - مدیریتی

نکات مهم برای قبولی در آزمون تیز هوشان10

شنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۴۶ ق.ظ

قانون دهم: یادگیری بهتر ریاضی

ریاضی یکی از درس‌های اصلی دانش‌آموزان در هر مقطع تحصیلی است که یادگیری بهتر آن نیاز به تمرین و تکرار دارد. مطالعه‌ی ریاضی شامل دو مرحله است:

مرحله‌ی اول: یادگیری اولیه در کلاس درس

وقتی معلم شروع به درس دادن می‌کند با حواس کاملاً جمع به توضیحاتی که برای درک مفاهیم ریاضی ارائه می‌دهد، گوش کنید و به مثال‌هایی که برای درک و یادگیری بهتر درس حل می‌کند، توجه کنید. مهم‌ترین مرحله‌ی یادگیری یعنی ادراک را در کلاس اجرا کنید و خودتان را برای مرحله‌ی دوم یادگیری آماده کنید.

مرحله‌ی دوم: تکمیل یادگیری‌ها در منزل

وقتی در منزل شروع به مطالعه‌ی ریاضی می‌کنید، ابتدا کتاب درسی را با دقت بخوانید و مطالبی را که معلمتان در کلاس توضیح داده است، مرور کنید. در ادامه، تمرین‌های کتاب و تکالیفی را که معلم تعیین کرده است به طور کامل حل کنید. برای تمرین بیش‌تر و تثبیت مطالب در ذهنتان، به سراغ کتاب کار ریاضی (ریاضی‌دان کوچک) بروید و سؤال‌های متنوع آن را حل کنید. حل تمرین به شما کمک می‌کند تا روش حل سؤال‌ها را یاد بگیرید و برای حل تست آماده شوید. سه منبع مهم حل تست برای ریاضی شامل کتاب بنفش ریاضی، سؤال‌های ریاضی کتاب اشتباهات متداول و کتاب ریاضی تیزهوشان است. تست‌های مربوط به هر مبحث را از این سه کتاب انتخاب کنید و با دقت و تمرکز آن‌ها را حل کنید و برای آزمون‌ها آماده شوید.

سر جلسه‌ی آزمون و هنگام پاسخ دادن به سؤال‌های ریاضی، راه‌حل‌ها را با دقت و مرتب بنویسید تا دچار اشتباه نشوید و به جواب آخر برسید.

اگر می‌خواهید از مطالعه‌ی درس ریاضی لذت ببرید و آن را به‌خوبی یاد بگیرید، باید با روش‌ درست به مطالعه‌ی آن بپردازید.

 

  • مرتضی دادگر اصل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی