معلم ماکویی

آموزش ابتدایی تخصص ماست

معلم ماکویی

آموزش ابتدایی تخصص ماست

معلم ماکویی

وبلاگ آموزشی - علمی - مدیریتی

تکنیک برتر 16

دوشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۳، ۰۸:۵۸ ق.ظ

تکنیک 16: آن را خرد کنید  -(BREAK IT DOWN)وقتی دانش‌آموزان متوجه‌ی مطلبی نمی‌شوند، آن مطلب را به بخش‌های تشکیل دهنده‌ی آن برای تمرکز بر روی قسمت مسأله‌دار تقسیم کنید. معلمان قهرمان فقط سؤال را تکرار نمی‌کنند، آن‌ها درباره‌‌ی قسمتی از مطلب که بیش‌تر احتمال ایجاد سردرگمی دارد فکر می‌کنند و سؤالات آسان‌تر و کوچک‌تر را درباره‌‌ی آن قسمت می‌پرسند. هدف در اختیار قرار دادن کوچک‌ترین نکته‌ی ممکن و انجام این کار به سرعت است. این یک تکنیک چالش برانگیز است و بهترین زمان برای استفاده از این تکنیک هنگام طرح درس است، از طریق پیش‌بینی پاسخ‌های اشتباه و سرنخ‌ها برای پاسخ به آن اشتباهات از این تکنیک استفاده نمایید. (یعنی با استفاده از خطا‌های محتمل دانش‌آموزان به ارایه‌ی مطالب درست بپردازید.) راه‌های زیادی برای تجزیه کردن مطالب وجود دارد مانند پیشنهادات زیر:

●  یک مثال بزنید. اگر تعریف عدد اول را می‌پرسید، مثالی بزنید، "7 یک عدد اول است ولی 8 نیست."

●  مفهوم ایجاد کنید. برای کمک به دانش‌آموزی که معنی کلمه‌ی "ancient" «قدیمی، پیر، کهنه» را نمی‌داند، آن را در یک جمله به او بفهمانید. "I hope nobody ever calls me ancient" «امیدوارم هیچ‌کس هیچ‌وقت من را قدیمی خطاب نکند.»

●  مرحله‌ی مفقود (یا اول) را فراهم نمایید. "وقتی که صورت کسر از مخرج بزرگ‌تر است ما همیشه چه کار می‌کنیم؟"

●  انتخاب اشتباه را حذف نمایید. "اگر کلمه‌‌ای فعل باشد، یک عمل است. آیا صاحب (عمل)، یک عمل است؟" 

  • مرتضی دادگر اصل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی